Implanty MSDENTAL

Dentysta Stomatolog Wałbrzych

najczęstsze pytania na temat implantów

Rejestracja Telefoniczna

od poniedziałku do piątku
od 9:00 do 15:30

tel. +48 730 735 402

Implanty – krok po kroku

Czym jest implant zębowy? (zdjęcie implantu)

Implant to tytanowa śruba, którą umieszczamy w kości szczęki lub żuchwy.  Zastępuje on korzeń zęba. Jest doskonałą alternatywą w uzupełnianiu braków jednego bądź wielu utraconych zębów. Wykonany z ultra czystego tytanu  charakteryzuje się wysoką biozgodnością  oraz  wytrzymałością i tym samym stanowi najnowocześniejszą metodę leczenia stomatologicznego na całym świecie.

Jak wygląda leczenie implantologiczne?

Etap 1. Konsultacja implantologiczna

tomografPodczas tego spotkania wykonujemy badanie Tomograficzne 3D na podstawie którego oceniamy ilość kości w planowanym miejscu umieszczenia implantu.

Oceniamy również zdrowie dziąseł i pozostałych zębów oraz ich wzajemne położenie.

Przeprowadzamy wywiad z Pacjentem na temat ogólnego stanu zdrowia i kwalifikujemy do zabiegu implantacji.

Etap 2. Zabieg wszczepienia implantu

wszczepianie-implantuW znieczuleniu miejscowym, bezboleśnie umieszczany jest w kości implant. Miejsce to jest precyzyjnie zaopatrzone szwami, które utrzymują dziąsła w pozycji zakrywającej całkowicie implant. Teraz następuje okres wgajania implantu (tzw. osteointegracja) który trwa od 3 do 6 miesięcy i kończy się trwałym połączeniem implantu z kością.

W tym czasie opcjonalnie wykonywane są uzupełnienia tymczasowe (pojedyncze zęby lub protezy konwencjonalne), które pozwalają na komfortowe oczekiwanie na ostateczne zęby.

Etap 3. Odsłonięcie implantu

Po okresie wgojenia implantu jest on odsłaniany i umieszczona zostaje tzw. śruba gojąca na ok 7 do 14 dni.  Jej zadaniem jest precyzyjne ukształtowanie dziąsła wokół implantu.

Etap 4.  Wykonanie korony lub protezy na implancie

Najbardziej oczekiwany przez pacjentów oraz lekarza etap leczenia. Po pobraniu miar i wycisków szczęk zaprojektowane zostaje w laboratorium protetycznym uzupełnienie protetyczne w formie trwale przykręcanej do implantu korony porcelanowej lub tradycyjnej protezy ruchomej  na implantach .

Czy są jakieś przeciwwskazania do założenia implantu?

W chwili obecnej przeciwwskazania zostały znaczenie ograniczone. Jednakże trzeba pamiętać iż określone stany chorobowe  ( m.in. choroby serca, cukrzyca ,choroby stawów) wpływają w znacznej mierze na powodzenie zabiegu i utrzymanie się implantu w organizmie. Wymagają one dodatkowych u lekarzy innych specjalności  konsultacji.

U osób palących zaleca się ograniczenie palenia tytoniu z uwagi na możliwe utrudnione gojenie ran oraz wzmocnienie higieny jamy ustnej przed i po zabiegu implantacji.

Czy zakładanie implantu boli?

Zabieg wszczepienia implantu jest bezboleśnie wykonywany w znieczuleniu miejscowym. Trwa w zależności od ilości implantów od 30 do 90 minut. Przed jak i po zabiegu pacjent proszony jest o przyjmowanie przepisanego antybiotyku oraz łagodnych środków przeciwbólowych.  Przez 3 do 4 dni dziąsło w miejscu implantacji może być lekko wrażliwe z uwagi na założone szwy.

Jakie są korzyści z implantów stomatologicznych?

Zdrowie organizmu zależy w dużej mierze od stanu i ilości zębów w jamie ustnej. Po uzupełnieniu brakujących zębów staje się możliwe prawidłowe gryzienie, mówienie, żucie. Implant stanowi najbardziej fizjologiczny sposób odbudowy utraconego uzębienia o udowodnionej naukowo ponad 98 % skuteczności.